Свържете се с нас

Материали

Кремъл забранява медиите в ЕС

ДЯЛ:

Публикуван

on

Русия забрани 81 базирани в ЕС медии, твърдейки, че те „систематично разпространяват невярна информация за напредъка на специална военна операция (нахлуването на Русия в Украйна)“.

Руското външно министерство обяви решението във вторник (25 юни) в отговор на ограниченията на ЕС, наложени на руските пропагандни медии.

Онлайн забраната на Русия обхваща национални радио- и телевизионни оператори и новинарски организации в Австрия, Чехия, Естония, Гърция, Финландия, Франция, Ирландия, Италия, Латвия, Литва, Малта, Холандия, Португалия, Испания и Швеция, но не и Германия или Полша .

Също така забранени от Кремъл са няколко от най-известните вестници в Европа, включително Berlingske в Дания, френските Le Monde и Liberation, германските FAZ, Der Spiegel и Die Zeit, Irish Times, La Repubblica в Италия, NRC в Холандия, и El Pais в Испания.

Четири медии, фокусирани върху ЕС, Agence Europe, Politico и EUObserver в Брюксел и RFE/RL в Прага, са включени в забраната.

Москва не посочи други медийни издания, фокусирани върху ЕС, като EU Reporter, Euractiv или Euronews.

Руското правителство също пощади всички проруски медии в Унгария, с изключение на един независим източник, 444.hu.

Министерството определи действието като "огледална и пропорционална" реакция на мерките на ЕС срещу руските медии.

„Ако ограниченията за руски медии бъдат отменени, руската страна също ще преразгледа решението си по отношение на посочените медийни оператори“, посочва руското посолство.

В понеделник ЕС постави в черен списък четири руски пропагандни канала: Гласът на Европа, РИА Новости, Известия и Русская газета.

В скорошно разследване на белгийско, чешко и полско разузнаване Гласът на Европа, базиран в Прага, беше обвинен в подкупване на евродепутати, за да действат за Русия. Това все още се разследва.

Преди това ЕС забрани руските станции Катехон, Первый канал, РЕН ТВ, Россия 1, Россия 24, Спас ТВ, Спутник, Русия днес, Царград ТВ и много от техните дъщерни компании.

Той също така постави в черен списък над 100 руски лица за насърчаване на пропаганда, включително главния редактор на RT Маргарита Симонян и телевизионния водещ Владимир Соловьов.

Според базираната в Париж група "Репортери без граници" (RSF) Русия е близо до дъното на света по отношение на свободата на печата (162-ро от 180). Уебсайтът на RSF също е блокиран в Русия.

Вера Йоурова, еврокомисар по ценностите, заяви на X, че забраната на руските медии е ненужна репресия.

"Финансираните от Русия източници на пропаганда, разпространяващи дезинформация като част от военната стратегия на Русия, не са същите като независимите медии. Демокрациите разбират това", отбеляза тя.

Споделете тази статия:

EU Reporter публикува статии от различни външни източници, които изразяват широк спектър от гледни точки. Позициите, заети в тези статии, не са непременно тези на EU Reporter.
НАТОПреди 5 дни

О, не Джо, кажи, че не е така! Байдън нарича Зеленски "Путин"

КонкуренцияПреди 5 дни

Комисията приема ангажиментите на Apple да отвори достъп до технологията „докосни и отиде“ на iPhone

ПолшаПреди 5 дни

Еврейският лидер отхвърля отричането на бившия премиер за участието на Полша в Холокоста

Политика на сближаване на ЕСПреди 5 дни

Призовавайте новите лидери на ЕС да засилят регионалната помощ, а не да я използват само за управление на кризи

КарибитеПреди 4 дни

Карибският инвестиционен форум продължава да създава възможности за повече инвестиции в региона

3дравеПреди 4 дни

Моля, отделете 30 секунди, за да подкрепите достъпа до диагностиката на туберкулозата

БизнесПреди 4 дни

Търсите увеличение на заплатата? HR експерт за най-добрите начини за преговори за увеличение на заплатите

святПреди 2 дни

Тръмп оцеля след опит за убийство, тъй като въоръжен мъж беше застрелян

Тенденции